Bükkaljai KőkulTÚRA – Kács Tibolddaróc túrabeszámoló

A Hungarikum címmel kitüntetett bükkaljai kőkultúra látnivalóit és emlékeit bemutató túrasorozatunk idei második állomásán Kács és Tibolddaróc kőkultúrához kapcsolódó emlékeit és látnivalóit fedezhették fel a programon résztvevők. Túránk Kács központjából indult. A település történelmének ismertetése után a Kácsi-patak mentén elindulva megnéztük a műemléki védettséget kapott vízimalmot, amely rossz állapota miatt sajnos már nem látogatható. A patak legnagyobb érdekességével, a “kácsi” fekete bödöncsigával viszont testközelből is megismerkedtünk – e faj a világon csak négy helyen, hazákban pedig csak itt látható. A faluközpont bejárása után a pincesor következett, majd a Bükkalja legkeletibb kaptárkövét kerestük fel a Kecske-kő oldalában.

A kácsi barlanglakások felfedezése után felmentünk a vár maradványaihoz, majd  gyönyörű erdei úton a kőhodályt vettük célba, ahová 12 órakor érkeztünk. Az ebédszünetet követően a II. világháborús katonasírok következtek és az Ablakos-kő-völgyi kaptárkövek. Tibolddarócra 14 órakor érkeztünk meg a szőlők felől, felmentünk a Szent Donát – kilátóhoz, majd a barlanglakások “fővárosát” végigjárva a faluközpontban ért véget a tartalmas túra.